BYD ‘fiyat savaşını’ hızlandırmak istiyor

Çinli Elektrikli Araç Devi BYD, Tedarikçilerinden Fiyat İndirimleri İstedi

Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi olan ve Türkiye’de de yatırım kararı alan Çinli BYD, tedarikçilerinden önümüzdeki yıl fiyat indirimlerini kabul etmelerini istedi. Bloomberg’in haberine göre şirket, bu talebiyle dünyanın en büyük otomotiv pazarı olan Çin’de sert bir fiyat savaşına hazırlandığının sinyalini verdi.

Çarşamba günü sosyal medya platformlarında dolaşan ve BYD’den geldiği belirtilen bir e-postanın ekran görüntüsü, adı açıklanmayan bir tedarikçiden Ocak ayından itibaren yüzde 10 fiyat indirimi talep edildiğini gösterdi. BYD’nin halkla ilişkiler ve marka direktörü Li Yunfei, e-postaya ilişkin yaptığı açıklamada “Tedarikçilerle yıllık pazarlık otomotiv sektöründe yaygın bir uygulamadır. Tedarikçilere fiyat düşürme hedefleri sunuyoruz. Bunlar zorunlu gereklilikler değil. Pazarlık yapabiliriz” ifadelerine yer verdi.

E-posta, şirketin önümüzdeki yıl daha fazla indirim yapma amacını ortaya koyarken, Çin’in otomobil pazarında devam eden fiyat savaşının bir konsolidasyon dalgasına yol açtığı ve küçük oyuncuları oyun dışına ittiği belirtildi.

2024’te 4 Milyon Adetlik Satış Hedefi Belirledi

BYD, rekor düzeyde gelir ve kazanç elde etmeye devam ediyor. Son çeyrekte geliri Tesla’yı ilk kez geçerken brüt kâr marjı da yüzde 21,9’a yükselmişti.

Çin’in en çok satan otomobil markası haline gelen BYD, bu yıl yaklaşık 3,2 milyon plug-in hibrid ve elektrikli araç sattı. Yıl sonuna kadar en az 4 milyon satış rakamına ulaşması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir